המדריך להקמת חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית, בכמעט כל תחום, היא עסק בעל פוטנציאל רב – אבל על מנת לממש את הפוטנציאל וליהנות מתנועה ערה לאתר, מהיקף קניות גדול ומפידבקים חיוביים מהלקוחות חשוב מאוד להקים את החנות בצורה מושכלת.

למה חנויות אינטרנטיות הפכו כדאיות?

ישנן 3 סיבות עיקריות לכך שהחנויות האינטרנטיות כדאיות כיום יותר מתמיד: ראשית, כולנו קונים יותר ויותר באינטרנט, וכיום נאמד היקף הרכישות המקוונות המתבצעות ע"י ישראלים בלמעלה מ-10 מיליארד ש"ח בשנה. שנית, החנויות הווירטואליות משוכללות יותר, יפות יותר ומציעות אפשרויות רבות הרבה יותר, ושלישית, עלות בניית חנות אינטרנטית נמוכה ביחס לעבר וכך גם עלות התפעול של חנות כזו.

על מה חשוב להקפיד כשבונים חנות אינטרנטית?

בניית חנות וירטואלית מחייבת מתן תשומת לב רבה למגוון נושאים ופרטים, ובפרט למרכיבים הבאים:

* עיצוב חווית משתמש (UX) – המאבק על ליבו וכיסו של כל לקוח אינו פשוט, ועל מנת לשכנע אדם שנכנס לחנות האינטרנטית (בין אם הגיע אליה באקראי תוך שוטטות ברשת וחיפוש פריטים מסוימים ובין אם היא הייתה היעד שלו מלכתחילה), חשוב מאוד להעניק לו חוויה מהנה ובעלת ערך מוסף. לשם כך יש להשקיע ב-UX, שכולל, בין השאר, ממשק ידידותי במיוחד, ניווט קל ואינטואיטיבי, מנוע חיפוש איכותי, עיצוב מושך עין ושובה לב ועוד ועוד.

* תאימות למובייל – בימינו חלק בלתי מבוטל מהקניות בחנויות האינטרנטיות מתבצע דרך סמארטפונים ועל כן חשוב מאוד שהקמתה של חנות וירטואלית תבטיח שהיא תופיע במלוא הדרה גם על המסכים הקטנים היחסית ובעיקר תאפשר קנייה נוחה גם בסלולר. עוד כדאי לדעת בהקשר זה כי תאימות למובייל הינה פרמטר רב חשיבות גם מבחינת גוגל.

* סליקה – חנות אלקטרונית שלא מבטיחה סליקה מאובטחת לחלוטין, בהתאם לתקנים העדכניים ביותר, לא תוכל להצליח. עוד חשוב גם להבליט את תקני האבטחה הרלוונטיים, על מנת להקנות לקונים הפוטנציאליים תחושת ביטחון. הצעת האופציה לשלם דרך פייפאל נחשבת אף היא בימינו לסטנדרט.

* יחס אישי – גם חנות אינטרנטית מסוגלת להציע יחס אישי לכל לקוח ובפרט מוצרים ומבצעים המותאמים לו אישית על סמך החיפושים שהוא מבצע וכמובן הרכישות שהוא מבצע.

* קופונים, הטבות ומבצעים – על מנת להגדיל את היקף הרכישות בכל ביקור ועל מנת להגדיל את הסיכוי לביקורים חוזרים בחנות.

* סטטיסטיקות מפורטות – כדי שבעלי החנות יוכלו לקבל בכל רגע, ובקלות, כל פריט מידע לו הם זקוקים לצורך הניהול של החנות.

חשיבותה של ההשקה

כמו כל חנות, גם כשמקימים חנות אינטרנטית ישנה חשיבות רבה להשקה מוצלחת שלה על-מנת להביא אותה לתודעה של כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

אופציה אחת היא לארגן השקה לא וירטואלית, כלומר לערוך אירוע שבו תוצג החנות האינטרנטית במלוא הדרה. עוד אופציה היא קידום ממומן ובעיקר דרך גוגל אדוורדס, כך שהחנות תופיע בחיפושים רלוונטיים רבים למשך פרק זמן מסוים עד שהיא כבר תצבור מספיק לקוחות ומוניטין. גם מבצעי השקה הם דרך מעולה למשוך קהל לחנות, ובכל מקרה יש לוודא כי החנות עובדת ללא תקלות לפני שמשיקים אותה בכל דרך שהיא.

חשיבותה של האמינות

עוד מרכיב קריטי בהצלחה של חנות אינטרנטית הוא האמינות שלה. גם בימינו עדיין ישנם לא מעט בני אדם שמסתייגים מרכישת פריטים באינטרנט עקב החשש שפרטי האשראי שלהם יגיעו לידיים הלא נכונות.

על מנת לעמעם את החשש יש לחזק את מידת האמון של כל לקוח בחנות, וזאת על ידי הגברת אמינותה. דרך אחת לעשות זאת היא להציג באופן ברור ובולט פרטי יצירת קשר (כולל כתובת פיזית, אם יש כזו). בנוסף כדאי להציג תמונות של האנשים שמאחורי העסק, שכן לא מעט מחקרים גילו כי הדבר תורם להגברת האמינות של החנות האינטרנטית.