איך להצליח בעולם העסקים? חנוך רידר עם 8 טיפים יקרי ערך

לא קל להצליח בעולם העסקים, ובלא מעט מקרים גם המוכשרים שביזמים ואלה עם הרעיונות היצירתיים והמוצרים האיכותיים לא מצליחים למצות את הפוטנציאל. אחת הדרכים האפקטיביות לשפר את סיכויי ההצלחה באופן משמעותי היא להיעזר בניסיון של אלו שהצליחו לעשות את זה – למשל חנוך רידר, שביחד עם אשתו גלית ורטהיים הביא לארץ את המותג הבינלאומי "איל מקיאג'" ויצק לתוכו תוכן ייחודי בדמות שילוב בין חנויות המוכרות מוצרים איכותיים לבין מכללה שמפעילה 5 שלוחות ברחבי הארץ ומכשירה מדי שנה מאות מאפרים ומאפרות.

  1. מצאו תחום שאתם מתמצאים בו או למדו היטב ולעומק תחום חדש

הטיפ החשוב ביותר של חנוך רידר הוא לעסוק אך ורק בתחום שאתם בקיאים בו לחלוטין – ואם יש תחום שקורץ לכם ואתם מזהים בו הזדמנויות עסקיות משתלמות, השקיעו בלימוד. רידר עצמו אגב לא היה מומחה לאיפור כשהביא לארץ בשנת 1996 את "איל מקיאג'" אבל אשתו גלית ורטהיים הייתה שותפה מלאה למהלך ותרמה את הידע והניסיון שלה בתחום. באופן דומה כשלפני שנים אחדות הצטרף לרשת רואה החשבון אורן הולצמן, הוא בילה מספר חודשים בקורס האיפור הבסיסי של המכללה על-מנת ללמוד את רזי התחום.

  1. יחס אישי לכל לקוח ולקוח

ברוב המקרים, יותר משהלקוחות רוצים מוצר איכותי הם רוצים לצאת עם הרגשה טובה – שלבעל העסק אכפת מהם, שהוא באמת רוצה לעזור להם ולשפר את חייהם. בהתאם שירות לקוחות הוא מרכיב קריטי להצלחה עסקית, כמעט בכל תחום. חנוך רידר מדגיש שאין פירוש הדבר שאפשר להציע מוצרים נחותים, אלא שלכל בעל עסק כדאי להקדיש תשומת לב גם לנושא השירות ובפרט היחס האישי, מכל הלב ובאותנטיות, ולא להסתמך רק על מוצרים איכותיים.

  1. למדו לנהל ביעילות את הזמן שלכם

בעולם העסקים היקף המשימות והמטלות תמיד גדול מהזמן שעומד לרשותכם, ולפעמים ההפרש משמעותי מאוד. כדי להבטיח התנהלות יעילה והקצאה מדויקת של המשאב יקר הערך הזה לטובת הדברים החשובים באמת, ממליץ רידר לכל יזם, ובעיקר אם הוא בראשית הדרך, להשקיע זמן בלימוד – אפשרי אפילו במסגרת קורס מסודר – של המיומנות החשובה של ניהול זמן.

  1. בחירה מושכלת של שותפים לדרך

מפתח משמעותי אחר בדרך להצלחה עסקית של ממש הוא בחירה נכונה של שותפים לדרך. מבחינה זו רידר היה בר מזל, שכן הוא יצא לדרך עם אשתו, שבנוסף להיותה אשתו היא גם אשת מקצוע מוערכת בתחום האיפור. דוגמה נוספת לחשיבות הבחירה המושכלת של השותפים לדרך היא המכירה של 36% ממניות איל מקיאג' לקרן ההשקעות האמריקאית L Catterton, וזאת בתמורה לסכום המאוד מרשים של 34.8 מיליון דולר (כלומר לפי שווי שוק של 95 מיליון דולר). העסקה, שנחתמה ב-2017, מספקת ל"איל מקיאג'" לא רק סכום כסף גדול (שמיועד לפיתוח הרשת בארה"ב, וזאת לאחר שאיל מקיאג' ישראל רכשה את המותג הבינלאומי) אלא גם ידע משמעותי, שכן L Catterton היא חלק מהתאגיד הבינלאומי המוביל LVMH שבבעלות קבוצת ארנו ושבין השאר מחזיק גם בלואי ויטון ומותגים מוכרים נוספים.

עוד כדאי לזכור בהקשר זה שלעתים שותפים אידיאליים בנקודת זמן מסוימת כבר לא מתאימים לאחר פרק זמן מסוים, כך שטיפ נוסף הוא לדעת גם להיפרד ממי שכבר לא מתאים, גם אם נוצרו קשרים אישיים חזקים (שאותם כמובן ניתן לשמר, בלי קשר לפעילות העסקית).

  1. יחס מכבד לכל העובדים ולכל הספקים

בכל עסק העובדים הם מרכיב נכבד בהצלחה, וגם הספקים הם סוג של שותפים לדרך. מומלץ בחום להתייחס בכבוד לכל אדם שעובד בעסק או מספק לו סחורות ו/או שירותים – גם כי באופן כללי יש להתייחס בכבוד לזולת, וגם כי המציאות העסקית הינה דינמית מאוד, ויחס מכבד ומעצים הוא בסיס איתן לאינטראקציה ארוכת שנים ולמצבי win-win אמיתיים.

  1. פתיחות לרעיונות חדשים

טיפ נוסף של חנוך רידר הוא פתיחות לרעיונות חדשים. דוגמה לכך היא פתיחת המכללה של איל מקיאג' בבני ברק, כשהיו כאלה שזקפו גבה לנוכח צעד זה, אולם רידר זיהה שתי מגמות בולטות בציבור החרדי (פתיחות רבה בהרבה לאיפור בקרב הנשים, ויציאתן לשוק התעסוקה) ועל כן אפשר להן ללמוד את רזי האיפור כמו גם לרכוש מקצוע מבוקש קרוב לבית ובתנאים נוחים במיוחד.

  1. פרגוןגם למתחרים

מותג עוצמתי באמת הוא כזה שלא מהסס לפרגן לכולם, כולל לשחקנים אחרים בענף. פרגון מעניק לכם תדמית של מנצחים, וכולם אוהבים לעשות עסקים עם מנצחים, מה גם שאם למשל העסק שלכם מציע מוצרים איכותיים במיוחד אין סיבה לא לפרגן לעסק שמבוסס על מחירים זולים, שמתאימים לקהל מסוים ולאו דווקא לקהל היעד שלכם, כמובן תוך הדגשה של האיכות הייחודית של המוצרים של העסק שלכם.

  1. קבלת החלטות על בסיס הצלחה בטווח הארוך

לעתים הרצון בהצלחה מידית גורם לקבלת החלטות שפוגעת בעסק בטווח הארוך. כדי להצליח באמת בעולם העסקים נדרש אורך נשימה ויכולת לראות קדימה – מה יאפיין את השוק הרלוונטי בעוד מספר שנים, מה ירצו הלקוחות שלכם אז, אילו טכנולוגיות חדשות מפותחות בתחום שלכם ועוד ועוד.

התבוננות לטווח הרחוק תאפשר לכם להיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים, ובדיוק במקום שאליו רוצים הלקוחות הרלוונטיים מבחינתכם להגיע – ועל כן זוהי הדרך הטובה ביותר להצלחה.