רשת האופנה זברה – מעכשיו זה לא רק בגדים

המציאות העסקית במאה ה-21 מחייבת עסקים וחברות מצד אחד להתמקד במה שהם הכי טובים בו, ולשכלל את היכולות שלהם בתחום זה, אבל במקביל להתרחב גם אל נישות נוספות שרלוונטיות עבורן ויוצרות סינרגיה עם תחום הפעילות המקורי. מגמה מובהקת זו באה לידי ביטוי בדרכים רבות, אצל חברות רבות – וגם רשת האופנה זברה, שליבת הפעילות שלה היא קטלוג בגדים לכל הגילאים ולכל הטעמים, מתרחבת כל העת, והדבר בא לידי ביטוי הן בשיתופי פעולה עם גופים נוספים והן בהוספת פריטים כמו תיקים וקלמרים להיצע המוצרים בסניפיה השונים.

תיקים וקלמרים

רשת האופנה זברה (ראו כאן) פונה לכל המשפחה ובפרט לדור הצעיר שרוצה ליהנות מבגדים קוליים ומחמיאים (כשבמקביל ההורים רווים נחת מכך שמכנסיים לא עולים כמו חופשה בלונדון ואפשר לקנות כמה וכמה חולצות, לכל הילדים, בלי לקחת הלוואה מהבנק). באופן טבעי כשהוחלט על הרחבת ההיצע, עלו על הפרק מוצרים לתלמידים ובהם תיקים, קלמרים וכו'.

על-מנת לספק תמורה עוד יותר גבוהה לכסף, הוחלט בזברה על שיתוף פעולה עם אחד המותגים החזקים ביותר בעולם – דיסני. גם שיתופי פעולה שכאלה הם מגמה רווחת מאוד בימינו, לנוכח החשיבות של המיתוג, ובאופן טבעי הישענות על מותג חזק כמו דיסני תורמת רבות לזברה, ועוד סיבה טובה לחפש שיתופי פעולה שמייצרים מצבי Win-Win הם היתרון שיש בימינו לגודל, וכך לדוגמה כשהחלה רשת האופנה זברה לייצר בעצמה פריטי לבוש בסין היא חברה לשם כך לשתי חברות אופנה ישראליות נוספות כדי להבטיח עלויות נמוכות ומחירים אטרקטיביים ללקוחות (אגב, שתי חברות אלה נרכשו בסופו של דבר על-ידי זברה).

בכל מקרה, שיתוף הפעולה עם דיסני הוליד שורה ארוכה של מוצרים עם הדמויות האהובות על הילדים ובהן ספיידרמן רב הקסם, נסיכות ענוגות ועוד.

כלי בית

עוד דוגמה להיצע הנרחב של המוצרים, מעבר ל"רק" בגדים, היא טקסטיל. גם יצירת מחלקות הטקסטיל בסניפי זברה היא מהלך מתבקש, שהרי שמיכות, מגבות, מצעים, שטיחונים, כריות, מפות שולחן וכו' הם מוצרים משלימים לאופנה, ואם כבר כל המשפחה נכנסת לחנות של זברה כדי לעדכן את המלתחה ולהבטיח אאוטפיט מחמיא לכולם, כדאי לאפשר להם להצטייד גם בכל הנ"ל, ולשם כך יצרה זברה את המותג Zebra Home.

מסי, ניימאר ורונאלדו

עוד דוגמה לערך המוסף שמספקת רשת האופנה זברה היא בגדי ים עם תמונות של כוכבי הכדורגל האהובים ניימאר, רונאלדו ומסי. מדובר בבגדי ים שלמים, כלומר גם חולצה וגם מכנסיים, כשבזכות הדיוקנאות של הכדורגלנים הפופולריים וצבעי קבוצות הכדורגל שבהן הם מככבים, הילדים שמחים ללבוש גם חולצה ובכך הם מגנים על עצמם מפני חשיפה לקרינה רבה מדי.

ההתרחבות של רשת האופנה זברה

כאמור התרחבותה של רשת האופנה זברה באה לידי ביטוי לא רק במחלקות חדשות (תיקים, קלמרים ומוצרים אחרים לתלמידים) ובקטלוג הבגדים שצובר יותר ויותר נפח כך שכל אחד וכל אחת, בכל גיל, יכולים למצוא בו פריטי לבוש שמתאימים להעדפות שלהם ומחמיאים להם מאוד, אלא גם בפתיחתם של סניפים חדשים.

תחילתה של הרשת בבזאר בגדים שנדד בין אוניברסיטאות, בתי חולים ומפעלים, עוד בשנות השמונים של המאה הקודמת. לאחר הצלחה מרשימה של בזאר בגדים בקניון באר שבעי, החליטו מפעיליו, פיני פרטוק וזאביק זינגר (שהכירו כשלמדו יחד בתיכון), לפתוח חנות של קבע במקום. סניף נוסף נפתח לאחר זמן קצר באשדוד, ב-2007 הגיעה זברה גם לצפון, וכעת היא כבר מונה לא פחות מ-25 סניפים שממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פופולריים (ובהם קניון מלחה בירושלים, הקריון בקרית ביאליק, קניון רחובות, מרכז ביג בכרמיאל, קניוני עזריאלי ברמלה, עכו, וקרית אתא, קניון חיפה וקניון סינמול שגם הוא שוכן בעיר הכרמל, ועוד).